2011. február 26., szombat

FEKETELISTA :(

Sajnos előfordulnak megbízóim között tisztességtelen emberek is...alább jegyzem ezentúl azokat,akik nem fizették ki munkámat , csak szó nélkül eltűntek,mert szerintük ez így normális...ez van...



1.

Hortobágyi Tibor ( FUN-JUMP KFT ) és neje Szerencsés Ivett , Siófok...családi ház ...260 m2...a megtervezett és többszörösen átdolgozott valamint egyeztetett épület vázlattervének munkadíja 75.000.- Ft lett volna...a  teljesítés 2009.decemberben megtörtént...szó nélkül eltűntek egy évre...2010.decemberben jelentkeztek,hogy folytassuk...miután ezt megbeszéltük és új átdolgozást kértek,amit meg is rajzoltam,ismét eltűntek...telefonon sem érhetők el...hát így megy ez a mai világban...az általam tervezett tervek közül az egyik variációt a tervek között  megtekinthetik :"  bauhaus családi ház,4 szoba+nappali,260 m2 " néven...
2.

Majoros család , Piroska csárda,Siófok - Széplak ... a leégett csárda újjáépítése terveinek elkészítésével keresett meg a családfő...a helyszíni megbeszélés során többszörösen hangsúlyozta,hogy az új épület bekerülési költsége meglehetősen korlátozott,szépet akar,de semmi extrát...természetesen a felkérés szerint készítettem el a terveket...elküldtem email-ben részükre ... ez 2010. februárban volt...utólag tudtam meg,hogy több tervezőt is felkért a vázlat elkészítésére,ezt feltételezhetően előre egyikünkkel sem közölte,ami meglehetősen tisztességtelen,mert ezt előre tudatni kell az építésszel,hogy legyen módja eldönteni,hogy így is vállalja -e a munkát...nem ez történt...amint látom,egy igen költséges , és extra épület van épülőben jelenleg...amivel semmi baj nincs...engem az eljárás bánt...a hazudozás,a munkám ki nem fizetése...50.000.- Ft munkadíj tartozást tartok számon a Majoros családdal  szemben...valószínűleg életem végéig...az általam készített vázlattervet  megtekinthetik a tervek között " csárda " néven ...



3.


Cser Mária és férje ,Kisbér...családi ház vázlatterve ... miután egy kedves régi ügyfelem kérésére a távoli Kisbéren is elvállaltam a munkát,és elmentem a helyszínt megnézni és a megrendelő igényeit felmérni,elkészítettem a vázlattervet 2010. novemberben...elküldtem részükre megbeszélés szerint emilben...azóta eltűntek...telefonon is csak egyszer voltak elérhetők,ekkor egy meglehetősen nevetséges blablázást hallgathattam végig...miszerint lehet hogy mégsem építkeznek,ezért aztán fizetni sem igen akarják a munkámat...mintha én tehetnék róla,hogy megbíztak és teljesítettem,csak közben az ő terveik változtak...most éppen lakást akarnak inkább venni...jópofa...a tervet megtekinthetik a listában " modern ( bau)családi ház ,4 szoba+2 nappali "  néven... 70.000.- Ft munkadíj tartozást tartok számon a nevükön...



4.


2012.május.24.
Sajnos újabb nemfizetőkről kell beszámolnom.
Sebestyén Árpád - Siófok , építési vállalkozó-kivitelező ...korábban is terveztem már neki.Az első találkozásunk alkalmával lakóépületet vázlatterveztem több variációban is neki,ezt sikerült másfél év után kifizettetnem vele.
Most 2011.11.15-én megkeresett,hogy iszonyúan sürgősen azonnal kell a vázlatterv egy ügyfelének Zamárdiba.Családi ház...Ok , 11.17-én már küldtem is emilben a vázlattervet...azóta többször hívtam,mindig megígérte,hogy kifizeti a vázlattervet , utoljára januárban sikerült vele beszélnem telefonon...egyszerűen nem veszi fel...írtam sms-t , emailt , de semmi reakció...pedig  megdolgoztam a pénzemért,és az az 50.000.- Ft,amit egyébként meg is beszéltünk,hogy annyi,és elfogadta nagyon hiányzik nekem , lehetne belőle csekket meg hitelt befizetni...nem tisztességes...gondolom nem jött össze neki a biznisz , aztán gondolta,hogy ő úgysem dolgozott , nem épített semmit,én meg bukjak csak nyugodtan 2 nap munkát...ki dolgozik a mai világban ingyen???...ráadásul én meg voltam bízva,szó sem volt arról,hogy közös a rizikó...nah mindegy,csak puffogok,de nem tudok semmit tenni....itt a ház alant,amit terveztem potyára:















5.

2012.május.24.
Dr.Kósa József.Sanofinál dolgozik.Budapest.Neten találta meg ezt a lapomat,és annyira megtetszett neki az egyik épület,hogy velem akarta megterveztetni Mogyoródra a családi házát.2012.január elején személyesen fel is mentem Mogyoródra,egyeztettem az építési hatósággal a beépítési lehetőségekről,majd találkoztunk a helyszanen,és megbeszéltük,hogy mit és hova szeretnének.Meállapodtunk a tervezési díjban is,és megígértem,hogy igyekszem a tervet mihamarabb megcsinálni...Úgy is tettem,és január 17-én már küldtem is emailben a vázlattervet....és ismét hibáztam...azt hiszem már annyiszor megszívtam ezt,hogy megbízom emberekben,amennyiben szimpatikusak,és láthatóan jól szituáltak és komolyak a szándékaik , és annyiszor kiderült,hogy a tisztességtelenség előre nagyon nehezen ismerhető fel...a vázlattervvel együtt küldtem részletes árajánlatot is,nem kaptam rá választ,gondoltam hallgatás = beleegyezés - gondoltam , annál is inkább,mert közben a tervvel kapcsolatban voltak telefonok , és ígéretet kaptam többször is,hogy nézegetik és rajzolgatnak,és majd küldik emilben,amit változásokat szeretnének a vázlaton...aztán a nagy csönd...többször telefonáltam,emailt is küldtem,hogy semmi baj,ha még nem valósul meg a dolog,akkor csak az eddigi munkámat és költségeimet fizessék ki,és rendben vagyunk,majd folytatjuk,ha lehetőségük - idejük-akarásuk lesz....hát ebből az lett,hogya januári megbízást és teljesítést követően áprilisban doktor úr megsértődött,hogy én siettetem,és azt mondta nem hajlandó fizetni.A 15.000.- Ft benzinköltséget átutalta nagy nehezen április végén, és szerinte így rendben van a dolog,hogy én 1 napomat rá pazaroltam utazással -helyszíneléssel-egyeztetéssel,majd 4-5 napot rajzoltam és terveztem,és ezért nem jár munkadíj...hát igen...Van ilyen...75.000.-Ft tervezési díjról van szó...egy egész havi csekkpakk...nem baj,tervezek 4-5 házat,abból 1-et majd csak kifizetnek véletlenül,és éljek abból vígan,ne legyen egy szavam sem  :)))) ...Itt a házikó,ami egyébként szerintem nagyon jó lett :)...kár,hogy potyamunka volt megint....
























6.

Gróf András...Siófok...nyílászárós cége van...ráadásul jó ismerős...Buborék...stéget kellett terveznem felépítménnyel , balatoni projekt lett volna....30.000.-Ft munkadíjat kértem...még a telefont sem vette fel...hát ez van...kénytelen vagyok beletörődni az ilyenekbe...de ujjgyakorlatnak jó volt , szerintem nagyon jópofa lett :)
















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése